sobota, 7 kwietnia 2012

Bułgaria

Wyświetl większą mapę
   No to pojechałem do Bułgarii.
  Załadowany w piątek 30.03 w Ostródzie zestawami kołowymi dla pociągów w trasę ruszyłem w sobotę po 24godzinnej pauzie w domu. Plan był taki aby do celu dojechać w poniedziałek uciekając w sobotę przed niedzielnym zakazem na Słowacji. Przekonany byłem, że na Węgrzech zakazu nie ma bo dla ruchu międzynarodowego i pojazdów EURO 3 i powyżej można śmigać w niedziele i święta bez problemu, niestety tylko w okresie zimowym od 4listopada do 1marca a tego już nie sprawdziłem.. Zakaz obowiązuje od 22 w sobotę do 22 w niedziele. Zabrakło mi dwóch godzin, musiałem stanąć bo nie warto chyba ryzykować mandatu o wysokości 600euro także następne 24godziny spędziłem na przyjaznym parkingu 'U Jacka' a znajduję się on kilka kilometrów za granicą Słowacko-Węgierską w miejscowości Sátoraljaújhely.
  Mamy tu wszystko co do życia potrzebne. Postój kosztuje niemało bo 8 euro, jednak w cenie jest strzeżony ogrodzony plac, prysznic, dostęp do wifi, szklanka węgierskiego Tokaja oraz piwko na dobry sen. Śmiało i bezpiecznie można tu stawać.

Niedziela przespana do 15 a po kolejnych 24godzinach postoju i po zakazie ruszyłem stąd o 22. Długo już nie trenowana jazda nocna ale po sowitym odpoczynku oko się nie zamknęło i z formy nie wypadłem.
  Teraz na Rumunii, na każdym przejściu kserowane są dokumenty CMR wszystkich wjeżdżających tu ciężarówek. Nie wiem czemu to ma służyć. Fakt jest jeden; tworzą się gigantyczne kolejki dlatego wybrałem trochę mniej uczęszczane przejście mianowicie 'Petea' na samej górze co widać na mapce. Nadrabiam tędy jakieś 20-30km ale mam spokój z celnikami, którzy na przejściu Bors wymyślają niestworzone rzeczy by tylko wyrwać kilka euro..

Znając drogę, nocą przyjemnie jedzie się po Rumunii. Żadne tutejsze 'wehikuły' nas nie przytrzymają i ruch praktycznie zerowy, nic nam nie przeszkadza no może oprócz nierzadko występujących dziur w drodze. W głośnikach grane ulubione kawałki, potem przełączyłem się na rumuński styl i rumuńskie radio, które zawsze mnie pobudza i wywołuje uśmiech na twarzy hehe. Nim się obejrzałem i zrobiło się widno.

Poranek wita nas piękną pogodą i jeszcze piękniejszym krajobrazem

Dojeżdżając do Sibiu powoli odsłaniał nam się widok na pasmo Karpat

a tutaj już wjazd do krainy zwanej przez kierowców 'kanionem'

To odcinek drogi wzdłuż rzeki, w otoczeniu gór między miejscowościami Sibiu a Ramnicu Valcea.

Chwilę dalej wybiło 9godzin jazdy. Do spania zmuszać się nie musiałem, od razu zasnąłem. Stąd do celu już tylko 400km. Po 9godzinach odpoczynku pomknąłem dalej.
  Kręty i górzysty szlak ciągnie się przez jakieś 150km. Tutaj nie podgonimy a szczególnie wtedy gdy na pace 19ton ładunku. Średnia na tym odcinki to jakieś 40km/h.
  Dalej od Pitesti ratuje nas ponad 100km autostrady. Jeszcze tylko przejazd przez 'polną' obwodnice Bukaresztu gdzie pierwszeństwo mają krzyżujące się ulice i zawsze tworzą się korki a w dzień na centurze jest to jeden wielki korek. Nocą na szczęście wszystko idzie w miarę płynnie.

Do Ruse prowadzą nas dwa pasy. Aby przejechać na Bułgarską stronę do pokonania mamy most za który płacimy 37euro. Dziury, nierówności, wyboje, strach na niego wjeżdżać ale jak mus to mus.

Bułgaria.. Tutaj kupujemy winietkę dobową za 7euro. Stan nawierzchni sporymi kawałkami pozostawiał wiele do życzenia. Niekiedy zwalniamy do 30km/h bo po tych dziurach więcej się po prostu nie da.
  Rozładunek miałem w miejscowości Samuil. To jakieś 10km od głównej drogi i prowadzi nas tutaj długi, 12% wjazd pod górę. Do firmy trafiłem bez problemu. Znajdowała się ona na samym początku miasta i na wysokim kominie napisana była jej nazwa. Bułgarzy tutaj nie zawiedli. Akcja z rozładunkiem trwała około godziny.
  Po ładunek powrotny pognałem do Tagrovishte i tutejszej fabryki wyrobów szklanych.

To zjazd z Samuil

panorama miasta Razgrad

główna a jednak polna droga..

i dalej do Targovishte

a tu już sam wjazd do miasta

Wcześniej łapiąc wifi 'wygoglowałem' tą firmę, zlokalizowałem ją na nawigacji i trafiłem również bez problemu. Podając na bramie trzy magiczne słowa dane wcześniej przez spedycje: pasoboche korona poland, wjeżdżam pod wytyczoną przez ochroniarza rampę.

Towarem było 21ton szklanych kieliszków w kartonach. Jak widać palety piętrowalne, niewygodne do jazdy. Pracowników na załadunku żarty trzymały się na każdym kroku a szczególnie po tym jak zobaczyli polską rejestracje i włóczykija na drzwiach hehe śmieszni, pozytywnie nastawieni Bułgarzy :). Plandeka przewinięta linką celną i spięta plombą.

U nas Liazy odeszły dawno do lamusa a tu nadal dzielnie pracują

Wyjechałem stąd w środę o 17. Do Wielunia 1550km więc trasę podzieliłem na trzy odcinki. Do granicy PL wróciłem tą samą drogą a na miejscu byłem już w czwartek w nocy. Rano w piątek rozładunek i zjazd już na pusto do domu na święta :)

Jeszcze trzy z Rumunii

Radom-Samuil-Targovishte-Wieluń-Radom
       19ton                       21ton
w trasie: 7dni
łącznie: ok. 3200km
spalanie: 37l/100km

A Wszystkim życzę zdrowych, pogodnych i wesołych Świąt Wielkiejnocy oraz smacznego jajka a tym, którzy jeszcze w trasie oczywiście szybkich powrotów !

OzaroPL pisze...

"Podając na bramie trzy magiczne słowa: pasoboche korona poland i wjeżdżam pod wytoczoną przez ochroniarza rampę."

Chyba literówka i powinno być "wytyczoną przez ochroniarza rampę."?

Post jak zawsze pozytywny, szczególnie że strony znajome ;)

co oznaczaja te słowa?
mam pytanie gdzietankujesz w tych rejonach maja jakiegos pewnego diesla jesli chodzi o jakosc?

Snufkin pisze...

Nie wiem co oznaczają : D podane miałem przez spedycje.
Zatankowałem do pełna jeszcze na granicy PL i starczyło mi na objechanie z powrotem do PL więc obcego paliwa nie musiałem tankować ;)

Anonimowy pisze...

Dzięki za super opisik z trasy jak i zdjęcia . Mysle że nalezy sie tobie zasłużony odpoczynek po takiej trasie . Życze tobie i wszystkim kierowca zdrowych spokojnych swiąt
Pozdrawiam RAFI-71

Klodex pisze...

No wpis extra :) Południe EU to fajny kierunek tylko nawierzchnie i czasami niebezpiecznie jest :/
Tak w ogóle to Wszystkiego Najlepszego, mokrego Dyngusa i w ogóle :D

Anonimowy pisze...

Poproszę 12 zdjęcie (licząc również mapę) na maila 'maciejko39@o2.pl'.
Pozdrawiam i z góry dzięki ;)

Kasztan pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.

Gratuluję kolejnego postu :) Mimo, że przejeżdżałem przez kanion jeszcze zimą, jak obejrzałem te fotki, na nowo poczułem ten klimat :) Czy Ty czasem nie stałeś na golonce? Co do granic to tylko czekać jak RO i BG wejdą do Schengen i się skończą kolejki. Nie wiem czy zauważyłeś jadąc przez Nadlac, ale postawili tam specjalnie światła dla ciężarówek by rozładować trochę kolejkę :D Życzę smacznego jajka i mokrego dyngusa :)

@Do postu Klodexa, Rumunia obleci, drogi nawet mają lepsze niż u nas, Bułgaria ma już wiele do życzenia, a co do bezpieczeństwa to tak samo jak u nas, nie szukasz guza to go nie masz...

madrygorzow.pl pisze...

Ciekawa i piękna trasa :) Mówi się tyle, że drogi na wschodzie i na Bałkanach są tragiczne a tu proszę nie dosć, że asfalt równy to i widoki przepiękne :) Chyba obejdzie się bez pomocy drogowej:)
Pozdrawiam i czekam na jeszcze jakieś posty!

Platin411 pisze...

Mógłbyś wrzucać takie wpisy z każdej trasy :]

Maniok74 pisze...

Szczerze mówiąc nigdy nie lubiłem tam jeździć, ale trzeba przyznać że mają cudowne krajobrazy.

Rent a car Wrocław - www.autowynajem.wroclaw.pl pisze...

Świetna trasa. Bałkany mają świetne krajobrazy, mam nadzieję, że jeszcze pojawią się posty z podobnych tras.
Pozdrawiam i czekam na kolejne artykuły na blogu!

globalbox24.pl pisze...

Z jakością dróg to różnie tam bywa. Ale krajobrazy oraz widoki są naprawdę świetne :) Udanej trasy i czekam na kolejne posty. Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Wow, this paragraph is pleasant, my younger sister is analyzing such things, thus I am going to let know
her.

Admiring the persistence you put into your blog and detailed information you
offer. It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date rehashed material.
Fantastic read! I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google
account.

Anonimowy pisze...

I have read so many content about the blogger lovers however this post is in fact a good piece of writing, keep it up.

Anhol pisze...

Świetna trasa. Super.

warszawa-skupsamochodow.pl pisze...

Trasa na prawdę piękna :) Aż ma się ochotę wsiąść w samochód i pojechać przed siebie :) Pozdrawiam i czekam na kolejne posty!

hakiholownicze.rzeszow.pl pisze...

Świetna trasa :) Te drogi mają na prawdę niesamowity urok. Pozdrawiam serdecznie

Bandit Cabul pisze...

Situs Sbobet Terbaik

amdbialystok pisze...

Świetny wpis. Transport jest ważny, szczególnie ten międzynarodowy. Warto znaleźć firmę, która zajmuje się tym profesjonalnie.

wypozyczalni pisze...

Świetny wpis! Widać, że większość osób tutaj to fani samochodów. Polecam wypożyczyć sobie auto, zwykłe lub luksusowe. Można je dobrze sprawdzić i później rzeczywiście kupić.

Unknown pisze...

Https://pomocdrogowabobo.pl
Niesamowita trasa poleca, transportowałem z tej oklocy samochód, klient był szczęśliwy:)

Daniel901411 pisze...

Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem o tym.