poniedziałek, 25 grudnia 2017

Trasa do Szwecji



 Grudzień, Grudzień, Grudzień. Od dobrych kilku lat nie widać w tym miesiącu prawdziwej zimy. Mikołaj bez śniegu musi mieć przerąbane.. Za to my transportowcy pływający po asfaltowych rzekach cieszymy się. Wiemy co to znaczy jazda po śniegu kiedy ruszenie spod świateł staje się wyzwaniem nie wspominając o wzniesieniach i hamowaniu. Trudno mi nie wspomnieć o tym, że będzie to dla mnie najlepszy miesiąc transportowy pod względem stawek, lekkich ładunków, małej ilości pustych kilometrów i dobraniem sobie tras przez dom. Miesiąc jeszcze się nie skończył a trasa do Nowego Roku już zaplanowana. Oczywiście wszystko jest dobrze jak jest dobrze, jak będzie źle to też o tym napisze. Na podsumowanie przyjdzie czas w następnym poście.
 Tymczasem nie da się ukryć, że zestaw bez włóczykija z tyłu naczepy już nie prezentuje się tak fotogenicznie. Oczywiście jest plan go namalować ale to dłuższa robota bo trzeba wyczyścić i podkład zrobić, dopiero malunek. Nie wiem kiedy trafi się ładna pogoda i tak bym na bazie był pusty, póki co trzymamy tempo i bez poważnego powodu nie zwalniamy.
 Zmieniły nam się czasy przez te kilka lat.. w sensie dostęp do technologii, 75% polaków ma smartfona. Relacje live możemy prowadzić o każdej porze i z dowolnego miejsca. Internet za granicą kosztuje grosze. Dystans się skraca. Każdy może dzielić się tym co przeżywa i to jest fajne. W taki sposób, że inspiruje, dodaje kontrastu do tego co robimy bo każdy robi co innego i pokazuje to na swój sposób. Jednych inspiruje u innych wzbudza zazdrość bo zawsze znajdzie się ktoś kto ma lepsze życie. Kwestia podejścia i kto czego szuka.
 Jestem zwolennikiem ilustracji i książki bardziej niż filmu. Czytając książkę pobudzamy wyobraźnie i tworzymy swoje sceny i wizje. Film nam to wyjaśnia rozwiązuje tajemnice, zaspokaja naszą wyobraźnie a nie ją pobudza. Dlatego zostaje przy starej formie przekazu zdjęć i tekstu. Gdy przyjdzie to znowu rzucić fajnie będzie wrócić, przeczytać i przypomnieć sobie dlaczego tak to lubiłem.
 Poniedziałek 18grudnia. O godzinie 18 zaczynamy nowy tydzień pracy. Zrobiliśmy skróconą pauzę weekendową bo długa trasa na Rumunie zajęła nam 6dni. Zestaw wyglądał jakby wrócił z Woodstoku, pierwsze co to przed trasą pojechaliśmy na myjnie by na Szwecji kulturalnie się pokazać;). Z Radomia do Świnoujścia mamy niecałe 700km a prom odpływa o 9 rano we wtorek.
 Po kąpieli ruszamy. DK7 do Wiskitek, dalej A2 i A1 do Torunia, potem DK10 do Szczecina i Świnoujścia.
Wtorek. Wszystko szło jak po sznurku, towar lekki, odcinka na blacie. Do momentu gdy około 3 w nocy przyszło mi zrobić drugą krótką pauzę. Skusiło mnie. Chciałem się położyć dosłownie na 10minut i nie wiem, budzik wydawało mi się, że nastawiłem jednak obudziłem się dopiero po 1,5 godzinnej drzemce. Pierwsza myśl o hurwa! Zaspałem.. Nie zdążę na prom..
 Ruszam szybko póki jeszcze na drodze mały ruch ale na 9 niestety nie zdążyłem. Całe szczęście, że prom załatwiłem z zaprzyjaźniona spedycją i mieli kilka bookingów na te ze Świnoujścia. To mnie uratowało bo nie wiem kiedy bym odpłynął, może w środę.. A ja po prostu popłynąłem następnym o 10.30. I mało tego podczas czekania udało się załatwić eksport z Polski na Rumunie w piątek przed świętami. 4 miejsca rozładunku to nasza specjalność. Pięknie pomyślałem, rozładujemy Szwecję w środę rano i możemy wracać pusto po kolejny eksport.

 Do Trelleborga dopływamy wieczorem. Dokręcam kilka godzin pauzy i mam około 320km do celu w Szwecji.



Środa. Jesteśmy w Boras obok Goteborga. Rzesko i mglisto. Po 9 godzinach pauzy meldujemy się na pierwszym rozładunku. Mała firemka, dwie rampy, od razu kazali podstawić się pod jedną z nich. Rozładunek 30palet trwał może 20minut. Dokumenty podpisane, ale z trzema paletami jedziemy jeszcze do magazynu 20km od nas. Tam trwało to dosłownie 5minut. Godzina 11 rano a my już puści, możemy wracać i teraz chwila zastanowienia czym i o której płyniemy. Zabookowałem prom o 22 z Trelleborga do Świnoujścia żeby nigdzie się nie spieszyć. Po śniadaniu otwieram giełdę, a nóż się trafi się trafi ładunek na powrót. I co? Nawet czekał na mnie! Darmowy roaming jest bezcenny.. Dwa telefony, załadunek jest 30km ode mnie, puste palety, jedziemy! Powrót do Nowego Dworu Mazowieckiego czyli akurat tam gdzie mamy załadunek eksportowy na Rumunie. Lepiej się nie dało tego poskładać. O godzinie 15 wyjeżdżamy pospinani i załadowani. Do promu 320km, odcinka i nie ma miękkiej bo do portu trzeba dojść na 4,5godziny i kręcić już długą pauzę.

 90 na liczniku mamy już od dobrych kilkunastu minut a na lewym pasie widzę mijające mnie białe Volvo z chłodnią. Pierwsza myśl Hiszpan albo Pastuch. Tak to był Hiszpan, zwolniłem mu o 2 ząbki niech wyprzedza jak tam mu spieszno. Jednak pierwszy podjazd pod górę wyjaśnił kto będzie pierwszy w porcie :). Miał pełno, ja tylko 14ton palet i już się nie spotkaliśmy.
 Organizmu nie oszukasz, nie wytrzymałem do promu by coś zjeść a na truck stopie oczarowała nas urokiem piękna szwedzka Scania..
  Wychodząc ze słynnej restauracji za moją naczepą zaparkował taki wóz.. trochę się przestraszyłem bo w środku nikogo nie było a szyby i maska były uchylone..
 O 20 meldujemy się na terminalu. Wypadło na to, że wracamy dokładnie tym samym promem którym tu przypłynęliśmy. Galileusz. Pozdrawiam załogę!





 Czwartek. Z promu zjeżdżamy około 6 nad ranem. Dokręcam pauzę do godziny 8 tak by wyszło jej 12h z wjazdem i zjazdem na prom.
Na drodze ruch spory jednak każdy jakoś trzyma tempo i droga upływa w miarę szybko. Trafia się tylko kilku maruderów których zostawiamy z tyłu. W Nowym Dworze Mazowieckim meldujemy się o 18 wieczorem. Na rozładunek czekamy 2 godziny i kończymy kolejne zlecenie. Pauza. Jakos nie mogłem usnąć, do późna słuchałem muzyki i coś czytałem..
 Przed pójściem spać zapomniałem nastawić budzika i w piątek budzę się o godzinie 10..
Szczęście nam sprzyja i na firmie załadunkowej nie widać nikogo prócz nas. Towar zapakowany w godzinę, 100km do domu i wolne! W kolejną trasę ruszam we wtorek wieczorem. Kolejny raz jedziemy z lekkim eksportem bo około 6ton towaru na całej naczepie. Grafik będzie dość napięty bo mamy 4 miejsca rozładunku; Iasi, Suceava i 2x Targu Mures. Czyli znowu jedziemy na północny wschód Rumunii, w moje ulubione tereny. Zimy nadal nie widać więc myślę, że nie ma się czego obawiać. Na piątek 29.12 mamy już ładunek powrotny do Polski z Targu Mures. Wszystko dograne, nic tylko w spokoju przeżyć święta i lecieć dalej!
Radom-Boras-Goteborg-N.D.Mazowiecki-Radom
w trasie 4dni
około 2400km
średnie spalanie 29l/100km.
Do miłego.

52 komentarze:

Anonimowy pisze...

No pięknie ;)

przyciemnienie.pl pisze...

Niesamowity klimat miejsca :) Czekam na kolejne przygody i pozdrawiam! :)

sendello.pl pisze...

Zawsze bardzo podziwiam prace kierowcy tira.

pomysły na inwestowanie pisze...

Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

https://piotrturkowski.pl/blog/ pisze...

Praca jako kierowca nie jest taka łatwa. Trzeba mieć to tego naprawdę zapał.

Ewa pisze...

Każdy mówi, że kierowca ma łatwo, a wcale tak nie jest.

hamumartec1 pisze...

Świetny wpis. Taka praca jako kierowca jest wymagająca i trzeba jej poświęcać wiele czasu. Ważne, aby mieć profesjonalny i niezawodny sprzęt jeżdżąc w takie trasy.

http://www.protect-vehicle.eu/pl/category/blokady-samochody-ciezarowe-i-naczepy/ pisze...

Taka wiedza przyda mi się na pewno.

https://charizma.pl pisze...

Naprawdę super blog. Zrobił na mnie ogromne wrażenie.

instrukcja bhp pisze...

Bardzo ciekawy blog dający do myślenia.

insurance-agency.pl pisze...

Super informacje, czekam na kolejny wpis.

hazard w polsce pisze...

Od dziecka interesują mnie ciężarówki i wszystko co z nimi związane. Uwielbiam blogi, na których ludzie dodają zdjęcia swoich tirów oraz piszą na ich temat z ogromną pasją.

https://itswrap.pl/ pisze...

Piękne autka. Gdyby je lekko okleić jakimś ekstrawaganckim kolorem to nie dałoby się przejść obok nich obojętnie.

Łukasz pisze...

A mnie ciekawi, jak wygląda rozliczanie tachografów na takich międzynarodowych trasach. Są tutaj jakieś inne zasady?

daycaredoctor.co.uk pisze...

Bardzo fajne informacje. Każdy artykuł posiada ciekawe informacje, o których nie miałem pojęcia. Czekam na kolejny wpis.

jak przyspieszyć gojenie ran pisze...

Interesujący blog. Czekam na kolejny wpis.

firanki panele pisze...

Bardzo ciekawy wpis. Mam nadzieje, że dodasz niebawem kolejny.

https://www.bhpnawigator.com.pl/ pisze...

Ciekawe informacje. Mam nadzieje, że dodajesz jeszcze jakiś artykuł o tej tematyce. Za jakiś czas zajrzę na Twojego bloga z nadzieją, że wpis już będzie.

https://tomaszwostal.pl/ pisze...

Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga. Wpisy są naprawdę ciekawe, więc często tu zaglądam z nadzieją, że jest już coś nowego.

https://onefire.pl pisze...

Bardzo fajne informacje. Czekam na kolejne.

pzbuk aplikacja mobilna pisze...

Blog jest po prostu genialny. Zawiera ciekawe informacje, które mogą mi się przydać w życiu, dlatego też czekam na kolejny wpis.

Daniel pisze...

Blog jest po prostu genialny. Takie informacje mi się przydadzą. Poza tym czekam na kolejny wpis tak samo ciekawy jak ten.

maści na kręgosłup pisze...

Super wpis, który ma mnóstwo ciekawych informacji.

https://babydoro.pl/ pisze...

Wpis po prostu super. Czekam na kolejny tak samo interesujący jak poprzedni. Mam nadzieje, że dodasz go niebawem.

swidtrans.pl pisze...

Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis.

https://www.kupklimatyzator.pl/ pisze...

Bardzo ciekawe informacje. Taka wiedza przyda mi się na pewno.

https://www.banati.pl/category/fartuszki-kosmetyczne-medyczne-fryzjerskie-spa pisze...

Wpisy są naprawdę ciekawe. Czekam na kolejny.

Christofer1632 pisze...

Twój blog jest bardzo ciekawy.
__________
https://sporthorsevet.pl/chiropraktyka/

Dorothy1988 pisze...

Blog jest interesujący. Czekam na kolejny wpis.
_____
https://superpranie.pl/super-pranie-wroclaw/

Euremiusz2748 pisze...

Faktycznie blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje.
____
https://www.zawodowcy.net/

Giancarlo1458 pisze...

Interesujące informacje. Czekam na kolejny artykuł.
__________
winda mobilna

Hernan2482 pisze...

Bardzo ciekawe informacje. Dają do myślenia.
__________
https://lipiakmeble.com.pl/garderoba-na-wymiar/

Javier2429 pisze...

Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga.
_____
https://michaljurasz.pl/

Kacper pisze...

Bardzo ciekawy blog dający do myślenia. Czekam na kolejny wpis.
__________
ekspozytory naladowy na napoje

Marek45 pisze...

Bardzo ciekawy wpis. Czekam na kolejny.
____
https://www.stiga.pl/sklep/koszenie-trawnika/akcesoria-roboty-koszace

Jowitka pisze...

Mój facet od niedawna też jest właśnie zawodowym kierowcą. Do niedawna prowadził transport krajowy, ale teraz będzie jeździć również zagranicę. Nawet ostatnio znalazłam artykuł https://unilink.pl/porady/wykup-eurowiniety-kiedy-jej-zamowienie-jest-obowiazkowe o eurowinietach. Czy to prawda, że w niektórych krajach trzeba mieć właśnie tego typu dokument?

Kornel23 pisze...

Z chęcią poczytałbym cos nowego, więc zajrzę tu za jakiś czas.
_____
jakie zabawki warto kupić dziecku

antoś76 pisze...

Czekam na kolejny tak samo ciekawy artykuł.
____
zabawka aparat fotograficzny dla dzieci

grześ54 pisze...

Wpisy są naprawdę ciekawe.
_____
kubek niekapek od kiedy

kajtuś50 pisze...

Informacje są po prostu ciekawe. Lubie odwiedzać Twojego bloga.
_____
plecak na wycieczkę szkolną

andrzejuś29 pisze...

Muszę przyznać, że blog jest ciekawy.
____
smoczek uspokajający

Ostapuś43 pisze...

Bardzo ciekawy blog dający do myślenia.
_____
pokoik dziecięcy

Bartek90 pisze...

Takie informacje zawsze przykuwają moją uwagę.
____
https://wedkarskifart.pl/

Kordian6213 pisze...

Artykuł bardzo mnie zaciekawił i dał do myślenia.
_____
https://arucce.pl/

Radek89775 pisze...

Na tego bloga moge wchodzić non stop, gdyż jest bardzo ciekawy.

Wiktor546746 pisze...

Według mnie wpis jest po prostu świetny.

Jaroslaw53346 pisze...

Wpis jest świetny, dlatego też mam nadzieje, że dodasz coś nowego.

Wincenty65878 pisze...

Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis.

Julian67564 pisze...

Super wpis. Czekam na kolejny.

Olek01 pisze...

Według mnie wpis jest po prostu świetny.
_____
https://pracowniatadam.pl/skrzynki-i-pudelka-na-slub-i-wesele

Stefan671 pisze...

Na tego bloga moge wchodzić non stop, gdyż jest bardzo ciekawy.
_____
schody drewniane

Eryk122 pisze...

Super blog. Zawiera ciekawe informacje.
___
pluszaki reklamowe