czwartek, 11 stycznia 2018

Trasa po świętach 'szybka Rumunia' i podsumowanie roku



 INSTAGRAM. Tam relacje zdjęciowe z tras.
 Kontynuując ciągłość wpisu, ostatnią grudniową trasę zaczynamy już w drugi dzień świat o godzinie 17. Tak, tak wiem, do 22 był zakaz ruchu pow.3.5tony ale ciemno już się zrobiło i nikt nie widział :D. Podjąłem takie ryzyko by wrócić na długi weekend sylwestrowy a w tym wyjeździe liczy się każda godzina.
Przyzwyczaiłem się już do tych lekkich ładunków:), nie inaczej jest tym razem bo na pace łącznie tylko 6 ton i 33europalety. Dostawy mamy aż w 4 miejsca(1x Jassy, 1x Suceava i 2x Targu Mures) i co najlepsze są to markety. Tak, dostawy do marketów; tu zawsze pojawia się obawa jak to tam będzie bo tam zawsze jest młyn..
Pierwsza nocka przebiegła spokojnie. Pojedli, pospali to i siły na maraton były. Gdy minąłem Rzeszów ruch całkowicie zamarł, osobówek znikoma ilość, parkingi puste a ciężarówki żadnej! No może kilka. Tak by mogło być codziennie..
 Środa, dojechaliśmy do Rumunii, jeszcze było ciemno gdy szedłem spać. W nocy na odcinku przed rumuńską granicą wpadłem w dziurę.. tu często wpada się w dziury, zwłaszcza gdy jest ciemno, leje deszcz a na jezdni kałuże i nie widzisz. Nie zauważyłem tego w nocy, dopiero po pauzie obchodząc auto dla sprawdzenia to dojrzałem. Od razu włos jeży się na głowie gdy widzisz coś takiego na przedniej osi i jesteś na parkingu. Pierwsza myśl to zapas, mamy zapas, najwyżej wymienimy, dawno tego nie grali, z rok nie wymieniałem zapasu w drodze a na przodzie tylko raz. Druga myśl
to; a może dojedziemy do najbliższej wulkanizacji? Guma ma 1,5roku, w każdej chwili może być bum ale jesteśmy w Rumunii, tu co 30km jest wulkanizacja. Pytając na stacji powiedzieli mniej więcej gdzie i wyszło 10km. Ryzyk fizyk. Dygając się dalszej jazdy poszedłem, jeszcze spróbować odkręcić zapas. Zawsze szło lekko, jednak gdy nie ruszane było przez rok, ubłocone, usolone, nie szło w żaden sposób odkręcić śruby od kosza do zapasu. Bez pneumatu nie było opcji. Decyzja jest prosta, musimy jechać. 10km wytrzyma.. przygotowany na najgorsze trzymam mocno kierownice i spokojnie dojeżdżamy do serwisu. Pneumat mają, zapas wymieniony, wszystko w porządku. Obiad już na spokojnie i jedziemy dalej, do celu. Dzień niestety krótki i najlepsze górskie odcinki przejechałem nocą.

Późną nocą meldujemy się w Iasi. Rozładunek jest w centrum gdzie mieliśmy zakaz ruchu ciężarówek. Śmiało jednak wjeżdżamy pod sam market i kręcimy pauze by rano ruszyć bez stratu cennego czasu pracy.


Czwartek.
Jak to zwykle bywa najpierw biorą małe busiki bo to małe i niby szybko ale ja też miałem tutaj zostawić tylko 9palet. Koniec końców wyjeżdżam stąd około południa. Wyjazd z pod tego marketu też dość ciekawy bo osobówki mijamy na żyletki. Na szczęście przeciskamy się i odcinka dalej. Auchan numer 2 jest w Suceawie, tutaj jesteśmy około godz. 15, sam szczyt poświątecznego szaleństwa zakupów.. Meksyk jednym słowem. Cały parking pod centrum handlowym zatkany, jedni muszą wyjechać żeby drudzy zaparkowali a ciężarówki z dostawą jadą tą samą drogą i to na koniec.. Mija 1,5h nim dojeżdżamy przez zaj...ny parking do celu. Cofamy, ruszamy do przodu i jesteśmy. Sam rozładunek zaś błyskawicznie. Nikogo nie ma. Uff. Najgorsze za nami, jeszcze tylko 2 miejsca w Targu Mures. Po wszystkim przychodzi czas na zasłużony obiad w uroczej scenerii przy rzece za tyłami budynku. Jeszcze tylko godzina w korku do wyjazdu i odcinka na Targu Mures.


 Tu już nie tak odcinka,
 raczej spokój bo droga wilgotna i śliska, my prawie pusto a w dodatku testujemy nową drogę którą nigdy jeszcze nie jechałem. Nr 15C, 15B i 15. Z Suceawy do Targu Mures. Teren górzysty, kręty, i dużo miejscowości. Stan jezdni jednak zadowalający. Trasę jedziemy nocą, zdjęć stąd nie ma.
Piątek, decydujący dzień naszego wrócę czy nie wrócę. Dwa rozładunki i załadunek w jednym mieście. Pociesza nas to, że wszystkie firmy otwarte do 22.
Po pauzie budzimy się pod pierwszym auchanem. 5 palet, tutaj poszło gładko. Na śniadanie świeża świeża ciepła pizza z piekarni obok i zaczynamy.
Auchan numer 2 w Targu Mures wita mnie nieciekawym widokiem. Młyn. Ja jednak ze swoim towarem po godzinie negocjacji wjeżdżam pod osobną rampe i misja dostawy auchan zakończona sukcesem. Jeszcze tylko załadunek powrotny granulatu i do domu. Wielkie kominy, gejzery z parą, mistyczne miejsce. Przed nami nie ma nikogo w kolejce. Po meldunku na bramie prowadzą mnie między wagony.
 


Towar załadowany i spięty, nic tylko spokojnie jechać do domu. 1000km robimy na dwa razy i w sobotę po południu jesteśmy szczęśliwie w domu. Ruch znikomy, nikt nam nie przeszkadzał. Plan wykonany miesiąc udany.


Miesiąc Grudzień kończymy z wynikiem 10900km. 1 tydzień to trasa do Danii(2500km) drugi tydzień to daleka Rumunia(3400km) trzeci tydzień to Szwecja(2400km) i czwarty tydzień to Rumunia(2600km). W trasie wyszło łącznie 22dni. Jedna pauza niedzielna 24h spędzona w Gdańsku, reszta weekendów w domu. Tylko jeden ładunek 24tonowy, jeden 14tonowy a reszta poniżej 10ton. Tak by mogło być zawsze.

Nowy rok zaczynamy od dostaczenia tego granulatu na Pomorze. Dojazd do gospodarstwa rolnego po jednokierunkowej wąskiej drodze, załadowany 24 ma tonami był sporym wyzwaniem ale towar zrucony i zlecenie zakończone. Uf chyba nikt nie lubi ciągnąć 24 ton po górach ale Renia dała świetnie rade. Po rozładunku udajemy się do Gdańska i w piątek 5 stycznia ładujemy kolejny raz do Tulcei w Rumunii. Do miłego. Pozdrawiam !

28 komentarzy:

dpf-rogowski.pl pisze...

Bardzo ciekawy wpis i miło się czytało go.

Justyna pisze...

gaaa

filtrydpffap pisze...

Świetny wpis. Oczywiście kiedy mamy taką maszynę, ważne jest, aby dbać o jej dobry stan. Istotne jest, aby na przykład utrzymać filtry w dobrym stanie.

Darek pisze...

Tak z ciekawości, to miałeś kiedyś okazję korzystać z usług firmy faktoringowej? Niestety mam problem z jednym klientem i chciałbym odzyskać swoją należność. Zastanawiam się nad usługami https://nfg.pl/dla-kogo-/dla-firm-transportowych - czy to dobry wybór?

wyciagarki.net pisze...

Zawsze podziwiałem kierowców tirów, ale moją pasją jest off-roading. Marzy mi się przejazd po trasie z wieloma utrudnieniami, wyciąganiem auta wyciągarką i wieloma innymi atrakcjami.

michal499 pisze...

Bardzo ciekawe informacje można znaleźć na Twoim blogu. Czekam na kolejny wpis tak samo interesujący jak poprzednie Twoje wpisy.

Natalia Zimniewicz pisze...

Bardzo ciekawie napisane. Liczę na więcej.

Autoservice Grabowiecki pisze...

Fajny wpis

organizer na buty pisze...

Taka wiedza może mi się przydać.

Olek233 pisze...

Interesujący blog. Czekam na kolejny wpis.

zlecenia spawalnicze pisze...

Wpis jest bardzo ciekawy. Kiedy dodasz następny?

Kleofasy2724 pisze...

Nie wiedziałem, że tak to wygląda wszystko.
_____
https://dobrewyroby.pl/kategoria-produktu/ksiazki-o-wyrobach-domowych/

maksymiluś57 pisze...

Bardzo ciekawy blog. Wejdę na niego jeszcze nie raz.
_____
nosidełko

czesław85 pisze...

Bardzo fajne informacje. Nie wiedziałem o tym.
_____
gryzak dla dziecka

Huguś36 pisze...

Kiedy pojawi się kolejny artykuł? Dodajesz super wpisy.
____
wkładka do wózka pacerowego

Marceli642235 pisze...

Na tego bloga moge wchodzić non stop, gdyż jest bardzo ciekawy.
___
https://kroplazdrowia.com.pl/

Oskar674389 pisze...

Blog jest bardzo ciekawy i mam nadzieje, że dodasz niebawem jakiś wpis.
____
https://www.olejznatury.pl/

Bolek61056 pisze...

Bardzo fajne informacje. Czekam na kolejne.

Leszek73217 pisze...

Blog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje.

Slawomir42768 pisze...

Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

Marceli65468 pisze...

Czekam na kolejny wpis tak samo ciekawy jak ten.

Kordian67865 pisze...

Przykuły moją uwagę wpisy, które masz na blogu.

Bogdan54536 pisze...

Takie informacje mi się przydadzą.

Jozef77321 pisze...

Informacje są po prostu ciekawe. Lubie odwiedzać Twojego bloga.

Darek54326 pisze...

Wpisy są naprawdę ciekawe. Czekam na kolejny.
_____
https://korter.com.pl/

Piotr92352 pisze...

Bardzo ciekawe informacje. Czekam na kolejny wpis.
____
https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak-inter-pack-duo-10414118249

Stasio90 pisze...

Twój blog jest naprawdę interesujący i moge na niego wchodzić non stop.
________
ślubne grzebienie do włosów

Czarek81 pisze...

Interesujące informacje. Czekam na kolejny artykuł.
________
Domki Drewniane